مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

فعالیت جهادگران منحصر به زمان و یک عرصه نیست

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان اینکه چهارهزار گروه جهادی در آذربایجان شرقی فعالیت دارند، گفت: فعالیت جهادگران منحصر به زمان و یک عرصه نیست و در همه عرصه ها و فصول سال در حال خدمات رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا آذربایجان شرقی، جواد ملک لو در جمع خبرنگاران افزود: خدمات جهادگران در دو عرصه عمرانی و غیر عمرانی بوده و با توجه به بیماری کرونا در دو سال گذشته فعالیت آن ها بیشتر متمرکز غیرعمرانی بود که کمک های مومنانه از شاخص ترین آن ها در رسیدگی به اقشار آسیب پذیر بود.

وی ادامه داد: خدمات غیرعمرانی جهادگران در 12 عرصه کمک مومنانه، اهدای جهیزیه، اهدای بسته های آموزشی، کلاس های تقویتی، ویزیت رایگان، کارگاه های اشتغال زایی، فرهنگی، آزادی زندانیان نیازمند و ... را شامل می شود که نمود عینی آن را جهادگران در رزمایش فاطمی 2 همزمان با هفته بسیج در جای جای نقاط استان به نمایش گذاشتند.

ملک لو اضافه کرد: همچنین نمایشگاهی از محصولات تولیدی جهادگران در قالب طلایه داران اقتصاد مقاومتی به مدت 10 روز به نمایش درآمد که ضمن معرفی محصولات در آن فرصتی برای عرضه آن ها نیز فراهم شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا به فعالیت های عمرانی جهادگران نیز پرداخت و گفت: چهار طرح بزرگ و ملی آبرسانی به روستاها را در دست اجرا داریم که با تحقق این طرح که تاکنون 40درصد پیشرفت داشته است 121 روستا از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

ملک لو خاطرنشان کرد: اعتبارات این طرح که در سه شهرستان کم برخوردار خداآفرین، ورزقان و هشترود اجرا می شود، جذب شده است و با تامین مصالح و لوله ها امیدواریم تعداد این روستاها را نیز به 500 روستا در سال های پیش رو برسانیم.

وی امضای تفاهم نامه با شرکت عمران سهند را از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی در راستای ساخت نهضت ملی مسکن عنوان و بیان داشت: طی تفاهم نامه ای که داریم ساخت نزدیک به سه هزار واحد مسکونی را در فاز چهار شهر سهند مکلف هستیم که دو هزار واحد آن پیشرفت خوبی داشته و نزدیک به 800 واحد آن در حال آماده سازی برای ساخت است.

ملک لو توزیع قیر رایگان را نیز از دیگر خدمات بسیج سازندگی طبق بند «ز» قانون برنامه و بودجه نام برد و افزود: در سال گذشته چهارهزار و 458 تن برای راه روستایی، بین مزارع، جاده های منتهی به مزار شهدا، آسفالت پاسگاه های انتظامی و پایگاه ها و حوزه های بسیج اختصاص یافت.

وی طرح جهاد روشنایی را هم از دیگر طرح های اجرایی بسیج سازندگی برشمرد و ادامه داد: در این طرح 110 واحد پنل خورشیدی به افراد کم درآمد و محروم در کشور واگذار می شود تا منبع درآمدی از این طریق داشته باشند که از این تعداد بنا به موقعیت جغرافیایی استان از نظر نورگیر بودن دوهزار پنل خورشیدی سهم آذربایجان شرقی است.

ملک لو به راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در پایگاه ها هم اشاره و بیان کرذ: این صندوق ها از سال 97 در پایگاه های بسیج راه اندازی شده است که به نوعی کمک به اشتغال و معیشت زندگی مردم باشد و در استان یکهزار و 170 صندوق تاکنون راه اندازی شده است.

وی افزود: 66 هزار و 200 نفر در استان عضو این صندوق ها هستند که تاکنون 20 هزار نفر از این طریق وام دریافت کرده اند که مجموع وام دریافتی آن ها 81 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است و 23 میلیارد و 430 میلیون نیز موجودی فعلی صندوق هاست.

ملک لو اضافه کرد: برای 13 هزار 257 نفر نیز از طریق این صندوق ها برای خود اشتغال ایجاد کرده اند که کارگاه های خانگی و زودبازده از آن جمله است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا به ساخت خانه محروم نیز اشاره و اظهارداشت: 400 خانه محروم را با همکاری کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست اجرا داریم که 200 واحد آن برای مرحله نخست در حال اجراست و 30 واحد آن در هفته بسیج تحویل داده شد.

ملک لو همچنین از اهدای یکصد جهیزیه به نوعروسان در روزهای آتی خبر داد و گفت: این تعداد مربوط به همه شهرستان ها بوده و مختص تبریز نیست.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.