ارائه خدمات پزشکی رایگان توسط بسیجیان حوزه حضرت زینب(س)تبریز

بسیجی تعطیلی ندارد، بسیج جمعه نمی شناسد

بسیجیان در هر عرصه ای که وارد می شوند بی چون و چرا فقط گره گشایی و کمک را مدنظر قرار می دهند تا باری از دوش مردم بردارند برای آن تعطیلی وجود ندارد و جمعه نمی شناسد.

.

 روز جمعه پنجم آذر است و مصادف با آخرین روز هفته بسیج، خودم را با تلفن همکارم به مسجدی می رسانم که خدمات رایگان پزشکی در آن ارائه می شود.

در جای جای مسجد میز پزشکان و متخصصان پزشکی و پرستاری چیده شده و مردم در نوبت برای دریافت خدمات آن ها منتظر هستند، استقبال خوبی شده است و با خودم می گویم این افراد که کمر همت برای خدمت بسته اند بسیجی هستند که تعطیلی ندارند و جمعه نمی شناسند.

به راستی هم بسیجیان در هر عرصه ای که وارد می شوند بی چون و چرا فقط گره گشایی و کمک را مدنظر قرار می دهند تا باری از دوش مردم بردارند و این بار اینجا بسیجیان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) حوزه حضرت زینب(س) سپاه تبریز طرح ویزیت رایگان را برگزار می کنند.

فرمانده پایگاه حضرت ابوالفضل(ع) حوزه حضرت زینب(س) سپاه تبریز در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا ، هدف از برگزاری این طرح را خدمت به مردم مناطق محروم در راستای گرامیداشت هفته بسیج عنوان می کند.

.

علویه نوبهار با بیان اینکه در این طرح خدمات پزشکی با حضور پزشکان متخصص و فوق متخصص، زنان، مشاوره، تعذیه و ... حضور دارند، می افزاید: با این طرح در کنار معاینه رایگان افراد، خدمات درمانی دیگر همچون تزریق و داروی افراد نیز به صورت رایگان ارائه می شود.

وی خدمات دهی به قشر آسیب پذیر در مناطق محروم را مهم می داند و ادامه می دهد: با این خدمات درمانی که با همکاری آستان قدس رضوی در حال اجراست ضمن ادای وظیفه که سیره ائمه است، بیماران نیز برای ادامه درمان و دریافت خدمات رایگان شناسایی می شوند.

نوبهار اضافه می کند: همچنین به افرادی که نیاز به مشاوره دارند در خصوص روابط بین افراد و تعامل با خانواده و نحوه آن نیز، راهکارهایی در این طرح ارائه می شود.  

فرمانده حوزه حضرت زینب(س) سپاه تبریز نیز در ادامه با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از این طرح، اعلام می کند: نزدیک 300 نفر از مردم امروز خدمات درمانی دریافت کردند.

.

ثریا آبادی با قدردانی ار تلاش بسیجیان پایگاه حضرت ابوالفضل(ع)، می گوید: خدمت به مردم وظیفه ماست و خدمت به مناطق محروم هم جزو اولویت های ماست که امید مورد مرضی خدا قرار گیرد.

وی خاطرنشان می کند: با توجه به استقبال خوبی که شده است امیدواریم این طرح ها را در دیگر مناطق محروم حوزه استحفاظی خود برای خدمات دهی و غربال گری ادامه دهیم.

اینجا همهمه ای نیست با توجه به کرونایی که بسیجان تلاش دارند در شرایط فاصله گذاری خدمات به مردم ارائه شود ولی شوری که در چشمان مراجعان و دعای خیری که بر لب آن ها جاری است حاکی از رضایت آن هاست.

.

سررابط کانون خادم یاران سلامت آستان قدس رضوی نیز با اشاره به برگزاری این طرح در محلات محروم با همکاری کانون های محلی آستان، می گوید: افراد در این طرح ها هم از نظر نوع بیماری و هم تحت پوشش بودن نهاد حمایتی(کمیته امداد، بهزیستی) برای ادامه درمان غربالگری می شوند.

.

دکتر جعفر مجیدی محلات محروم احمدآباد، اخماقیه، باغ معروف در تبریز و خارج از شهرستان در خاروانا، چاراویماق را از دیگر مکان هایی یاد کرد که این طرح در آن ها اجرا شده است.

وی می افزاید: در طول هفته در خدمت مردم هستیم و مردم طبق معرفی هایی که از کانون های محلات دارند پس از بررسی ها اولیه خدمات رایگان دریافت می کنند و افراد نیازمند و ناتوان نیز علاوه بر خدمات درمانی از خدمات راننده سلامت نیز بهره مند می شوند.

دکتر مجیدی ادامه می دهد: همچنین برای عده ای اگر نیاز به متخصصان دیگر باشد نوبت از آن متخصص در مراکز پزشکی گرفته شده و درمان این افراد نیز با همکاری آستان قدس از این طریق تداوم می یابد.

.

صدای اذان به گوش می رسد کمی مسجد خلوت شده است، به یکباره نگاهم به نماز پزشکان معطوف می شود که در سجده و قنوت خود به راز و نیاز با معبود مشغول هستند تا طعم خدمت خود را با عبادت شیرین کنند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.