صندوق های قرض الحسنه راهی میانبر و کوتاه برای اشتغالزایی هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان اینکه این مجموعه برای احیای صندوق‌های قرض‌الحسنه کوچک در روستاها و مناطق دورافتاده وارد میدان شده است، گفت: این صندوق‌ها در حقیقت راهی میانبر و کوتاه برای اشتغالزایی است.

 

سرهنگ پاسدار محمد اسکندری در گفتگوی خبری با خبرنگاران استان ضمن اعلان خبر فوق ، افزود: ایحاد و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه بر اساس رویکردهای بسیج سازندگی برای حمایت از مشاغل روستایی در سطح آذربایجان شرقی شروع و سال گذشته مقدمات آن در بسیاری از روستاها فراهم شد.

 

وی با بیان اینکه صندوق های قرض الحسنه آذربایجان شرقی از پارسال فعالیت های رسمی خود را آغاز کرده اند و چشم انداز برنامه ها و اقدامات آنرا بسیار وسیع و نویدبخش ارزیابی و اضافه کرد: در مدت کوتاه یک ساله اخیر نیز این صندوق ها در نقاط مختلف استان به خصوص در مناطق دورافتاده عملکردی بسیار مطلوب داشته اند.

 

اسکندری مجموع اعضای صندوق های قرض الحسنه آذربایجان شرقی را ۵۷ هزار و ۷۰۷ نفر اعلام کرد که این اعضا در قالب یکهزار و یازده صندوق فعالیت های خود را در عرصه های مختلف اقتصادی و معیشتی شروع کرده اند.

 

وی میزان اشتغالزایی صندوق های قرض الحسنه آذربایجان شرقی را هشت هزار و ۴۹۵ نفر اعلام و اضافه کرد: این شغل ها بیشتر در حوزه خانگی و کارگاه های خرد و کوچک تجمیع شده است که با توجه به نوع اشتغال روستایی، رویکردی مناسب و مفید به شمار می رود.

 

اسکندری گفت: در حال حاضر مجموع موجودی صندوق های قرض الحسنه آذربایجان شرقی معادل ۳۴ میلیارد تومان است که با توجه به گستردگی استان و وجود روستاهای متعدد در شهرستان های ۲۱ گانه، افزایش چندبرابری این سرمایه در سال جاری دور از تصور نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات مربوط به فعالیت صندوق های قرض الحسنه توسط مردم و اهالی روستاها تعریف و تدوین می شود، نقش بسیج سازندگی در این رابطه را ایجاد هماهنگی و مساعدت در طی مراحل اداری آن برشمرد و یادآور شد: باید توجه داشت که بدون مردم و پای کار آمدن آنها هیچ برنامه بسیج سازندگی منتج به نتیجه نخواهد شد و تمامی فعالیت های بسیج سازندگی با نقش محوری مردم تعریف می شود.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را رویکرد اصلی و مهم این مجموعه بر اساس سند ۱۰ ساله بیان کرد و افزود: بر همین مبنا مجمع جهادی آذربایجان شرقی با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد اجرایی به طور مرتب و منظم با هدف مانع زدایی و هموارسازی مسیر فعالیت های بسیج سازندگی تشکیل می شود.

 

اسکندری اولویت طرح های کمی و کیفی، معرفی محصولات شهرستان های مختلف، حرکت شتابان در اعطای تسهیلات ویژه اشتغال و کارگاه های کوچک، ایجاد قرارگاه های مانع زدایی در تولید و ایجاد کارگروه های تخصصی در بخش کشاورزی و صنعت را از جمله رویکردهای سند ۱۰ ساله بسیج سازندگی بیان کرد.

 

وی رمز موفقیت بسیج سازندگی را پیگیری مطلوب پروژه ها و میدان داری آحاد مردم در اجرای آنها بیان و اظهار کرد: تمامی سرمایه ها و موجودی بسیج سازندگی از مردم است و بدون حضور مردم نتیجه هر نوع فعالیت عمرانی، آبادانی، فرهنگی و آموزشی برابر با صفر است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.